Followers

Tuesday, May 17, 2011

Hanya khas untuk Awak.

Note:
Bismillah.
Entri ni memang khas untuk awak.
Aik?, Melayu pulak dah?.
Hehehe. Lantak lah.
Tapi yang pasti saya gembira. Sebab apa?.
Maybe nampak macam tak ada kaitan ngan saya.
Tapi dah saya happy?. Awak nak cakap apa?.
Nak tendang laju2?, silakan. bluek :P



Selamat malam semua, hari ini agak happy atau kata nama lain tumpang happy. Menyedihkan kan?. Nak wat camne. Tu je yang saya mampu. Lagipun saya ni bukan apa2 lagi pada dia. Tapi malangnya, bagi saya, saya masih anggap awak istimewa. Maafkan saya ye?. Dah2, biarlah, yang penting dia bahagia dengan orang yang bersamanya sekarang. Pasal "agak geli disitu" tu, saya maksudkan tentang kita, saya dah terbiasa gunakan perkataan tu setiap kali kita berborak. Maaflah kalau awak rasa agak kasar. Tentang bungkusan itu, saya terlalu berat hati untuk pulangkan. Barang Larangan yang saya maksudkan kat sini, (kalau saya jadi..........jadi........hurm.......jadi bf* awak  tu, mesti saya jelous ---- *kekok rasanya). Saya taknak dia kata awak jahat belakang dia. Benda yang paling simple tentang lelaki kan?. Maaf tentang itu ye. Tentang surat tawaran awak ke KUIS tu, tahniah saya ucapkan, nilah yang sebenarnya saya nak cakapkan. Saya gembira bila dapat tau yang awak akan sambung belajar di KUIS dalam kos Syariah dan Perundangan Islam. Apa yang saya ingin katakan, ternyata saya cemburu dengan kos yang awak terima. Awak sepatutnya berasa bertuah sebab dapat kos tu. Awak akan belajar tentang sistem perundangan ataupun undang2 dalam Islam. Apa yang buat saya jelous, berbeza dari kos yang saya ambil, saya terpaksa belajar undang2 yang dibuat oleh manusia mengikut hati dan perasaan rakus mereka dan boleh suka2 dipinda mengikut kerelevenan diri mereka sendiri tanpa memikir seluruh kaum yang terpaksa mengikut undang-undang tersebut. Tapi, awak, awak akan belajar tentang hukum Islam, hukum yang btelah ditetapkan oleh Allah s.w.t dalam kitabnya, Al-Quran, mukjizat agung yang kekal isi kandungannya sehingga hari Qiamat. Tak ada satu pun manusia lagikan malaikat yang boleh mengubah isi kandungan ayat Allah s.w.t. Itulah yang dinamalan hukum atau undang2 yang betul.


kebosanan~

Banyak pulak saya membebel pasal ni, mesti awak bosan kan?. Hurm..saya teringin sangat nak berkongsi macam ngan awak. Tapi, saya ni bukan lagi sapa2 yang maybe penting bagi awak. Tapi tak apalah, apa yang penting awak belajarlah betul2, ingat, menuntut Ilmu itu ibadah, lagikan pula ilmu yang dituntut itu ilmu yang segar dari tulisan RabbulI'zati kita. Abg doakan awak sentiasa dirahmati dan dilindungi oleh Allah s.w.t. Itu je yang saya mampu ;'). Lagi satu pesanan saya, saya tahu saya tak sepatutnya menegur, sebab itu hak awak, tapi, saya rasa macam perlu bagitau, sebelum tu maafkan saya kalau awak terasa, saya harap awak dapat simpan hak-hak peribadi awak yang tak sepatutnya awak berikan orang lain lihat sebegitu sahaja. Kesian bf awak. Mesti dia tak mau perhiasan temannya menjadi bahan tatapan orang lain. Saya harap awak faham. Rasanya itu je yang saya mahu kongsikan. Saya harap awak taklah kecik hati kalau awak baca. Kita....kawankan?..hurmm..selalu dengar awak cakap "dah lah, tak nak kawan"..tapi saya tau apa yang awak cuba maksudkan. Buatlah gurauan ni pada bf awak, mesti dia suka. Oklah, jaga diri elok ye. Salam.


p/s : seingat saya, saya tak pernah cakap awak tak santek bagai. Mengarut lebih.


No comments: