Followers

Saturday, May 14, 2011

ok fine!. I think I'm done with those of worst sadness ya moron!


Note :
Bismillah.
Thanks for those who really apprehensive give me some support. 
Miraculously, I suddenly felt better comrade!
Love you much!

Hurm, I not gonna done this entry by using Language because I love my bonda's tongue. Don't worry.

Ha, malam ni je saya dah buat dua entry. Mana taknya, terkejut jugaklah bila perasan something yang betul2 buat saya terkejut. I've fallen in love before but suddenly it reflected me painfully (halamak terkeluar english pulak -,-"). Camtulah kisahnya. Kalau nak cakap tak rasa apa2, tipulah sebab dah hampir lima tahun lebih bersama, gelak sama2, nangis sama2 (agak geli disitu ye). Seingat aku, permulaan konflik(taktau lah kalau benda ni boleh dikatakan sebagai permulaan) ni start masa ibu berborak dgn saya bercerita tentang Isteri yang setia. Dia ceritalah, masa dulu, ayah pernah tinggalkan ibu agak lama untuk bertugas di kem. Masa tu ayah saya seorang askar. Ibu kata, itu ibu anggap sebagai ujian untuk menguji kesetiaannya. Masa tu, jangan kata surat, telefon pun payah. So, taklah contact dalam masa 5 bulan tersebut. Time tu banyak dugaan, sindiran dan macam2 lagi. Ibu kata benda tu semua adalah rencah dalam kehidupan untuk membuatkan diri kita kuat a.k.a tabah. Nak dijadikan cerita, ibu berkata "Iman, kalau uteh nak tau pasangan kita tu setia atau tidak pada kita, cuba jangan berhubung selama 2 bulan, kalau ditakdirkan dia masih menunggu Iman walaupun pelbagai ujian dan keadaan dia hadapi, dia tetap akan tunggu Iman, Itulah jodoh Iman yang sebenar yang Allah telah tetapkan. Anggap itu hikmah dari Allah s.w.t. Bila fikir2 semula, saya pon ambil keputusan untuk terima cabaran ibu. Lagipun, kami jauh dan masing2 tak tau apa yang berlaku. Keputusannya sangat mengejutkan. Saya terkejut, lepas beberapa bulan, sikapnya agak berubah. Dan pada hari ini. 14 MAY 2011, takdir telah ditetapkan oleh ilahi, dia bukan jodoh saya. Terkejut apabila baca blog dia lagi bila tengok gambar dia dan kekasih hati baru dia. Siap ada count down yang mereka telah couple lebih dari dua minggu. Herm..sedih tu pada mula jelah. then, bila dah kena basuh ngan ibu + dengan sokongan rakan2, Alhamdulillah, saya redha, saya doakan dia bahagia selamanya. Minggu depan mulalah kempen membungkus barangan larangan utk dihantar ke tempat yanga asal. Terima kasih ye sebab berjaya cari yang lain dan buat saya terkejut dengan berita terbaru tu.

No comments: