Followers

Saturday, May 21, 2011

Tiba-tiba teringat semua cita-cita dulu :(

Note :
Bismillah.
Pagi-pagi lagi dah menconteng arang ke muka blog. HAHAHA.
This morning, suddenly teringat kat semua cita-cita saya dahulu.
Well, it seems like I've to accept what would He fit me into His Qada' and Qadar.
Segala yang berlaku ada hikmahnya kan?
InsyAllah.
Selamat pagi semua, pagi ini lepas solat subuh tadi, aku dah tak boleh tidur sebab tiba2 je minda ni bergerak aktif ke masa lampau. Apa yang terjadi, habis semua benda lama diungkit kembali. Aku teringatkan tentang cita-cita yang menggila aku kejar semasa dibangku sekolah dahulu. Ditambah lagi apabila tengok wall fb friends aku yang bakal melanjutkan pelajaran ke tempat yang aku idamkan satu ketika dahulu. Hurm, tiba2 terdetik dihati, macam mana aku boleh tersasar jauh daripada jalan yang aku dah ambil?. Actually aku adalah student science stream. 12 subjek aku pikul masa SPM. The weird thing happend is, macam mana aku boleh ambil kos yang sekarang ni aku sedang belajar sedangkan dulu punya menggila ambil subjek hardcore. Hehehehe. Banyak cita-cita aku sebenarnya, kalau mengikut priority :

1. Pilot (dah temudaga segala bagai, jap lagi cancel sebab kos terlalu tinggi sebelum dapat tajaan)

2. Doktor *bahagian Oftal @ Oral (Tak ada rezeki di IPTA, dan aku telah mereject tawaran matriks. Tapi, surat SPA melambak2 kat rumah ni suruh pergi interview MA dan pembantu jururawat pembedahan pergigian)

3. Diploma in Marine Engineering kat ALAM (hampesss)

tulah cita-cita aku, but then, aku sekarang dah officially menjadi student under
Faculty of Law @ UiTM

haisshh jauh kau melencong Iman!. Tapitak apalah, walauapapun, apa yang kita dah ambil, jangan pernah kita lepaskan kang jadi pulak seperti pribahasa "yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran  *jap. betul ke ayat aku ni?"..hehehe. watever lah, yang penting jangan pernah mengaku kalah sebelum berperang. Oklah, nak siap2 pergi beli sarapan, pagi2 macam ni terlalu indah untuk buat drift tgh jalan raya..hahahahaha.. *aku budak baik okee :D

p/s : Belajarlah bersungguh demi masa depan anak-anak anda nanti *fikirkan dalam2 :)

Note for her :
saya sihat alhamdulillah, btw, sori semalam, saya ni memang ada sintom mengantuk bile hadap screen laptop. Saya harap awak pun sihat. :D




3 comments:

nadya chew said...

wow bakal lawyer la ni kua nt ek???hehehe wish u gudluck ;P

Mr Cuddlenookumpoo said...

i'allah....doa2kan saya ye Cik Nadia :)

kotak bulat said...

jauh tu dri cite2.. hehehe


recent post : Lawak santai hujung minggu!
ALAMAK, TERSALAH TIKAM PULAK!