Followers

Tuesday, October 18, 2011

Dilema Kerja

Note:
Bismillah.


Assalamualaikum w.b.t, selamat petang semua. Cuti2 panjang macam ni, tak ada apa yang bermain dalam otak ni melainkan kerja. Dah hampir sebulan kat rumah, tapi kerja habuk pon tak ada. Kalau nak diikutkan, kalau makan anggur tu, dah buncit perut sampai muntah balik. Plan nak cari kerja lepas muet. But then, sangat menghampakan sebab aku tak dapat nak tolong Anas and Aber cari rumah sewa kat area seksyen 1. Satu hari suntuk mencari rumah, yang bagusnya terjumpa satu hostel kat area AU3, Keramat, tapi, tuan hostel pulak perangai macam haram. dah lah demand lebih2, pastu nak "caya x caya" pulak ngan kiteorang, Fish dia!. Dah lah penat gile time tu, tunggu dia sampai nak patah kaki, free2 kena maki ngan aku.  Malam tu terus check-in hotel then esok teman diorang balik Segamat. Sampai sekarang aku masih dilema nak carik kerja. Khabarnya, Anas ngan Aber pon dah dapat kerja kat Pizza segamat. Diorang ajak aku, tapi bila dengar yang diorang stay kat hostel, parent aku pulak nak halang. Aduish!. Pening kepala. Ke dah memang takdir aku tak de kerja?. Sumpah jelous ngan uda. Lepas je graduate, terus dapat kerja kat Firm. Rezeki dia kan?. Apa2 pun aku still ngah tunggu masa yang sesuai untuk cari kerja. Ya Allah, tolonglah permudahkan segalanya.

No comments: