Followers

Sunday, February 5, 2012

Sabar Selagi Termampu

Note :
Maaf kalau entri ni agak kasar,
aku cuma sedih dan tak tau nak luah pada siapa,
aku tak ada siapa yang memahami,
kawan pun agak jauh, 
hanya mengharapkan sisa baki cuti ni habis dengan cepat.

sejak akhir2 ni, aku rasa sangat tak puas hati dengan apa yang diperlakukan keatas diri aku. aku dapat rasa yang orang lain hanya mempergunakan aku, dan sesuka hati nak memaki hamun aku kalau dia bengang walaupun aku tak tau apa salah aku. dia fikir aku ni apa?, sesuka hati dia nak tengking-tengking, maki, suruh aku macam hamba. kau rasa duit kau dah banyak sangat ke keluar bagi makan aku?, ke kau rasa taraf kau dah cukup tinggi nak menggunakan aku?. busuk hati kau kan?. aku tak pernah nak mengungkit apa yang aku dah buat, tapi kau?, walaupun benda tu kau langsung tak sentuh tapi ego kau tinggi mengatakan yang asyik kau yang buat benda tu. apa manusia kau ni?, belajar tinggi tapi haram kau nak guna akal?. tolonglah sedar, aku bukan budak2 yang kau sesuka hati nak cemuh, nak buruk sangka seolah2 aku ni jahat, liar dimata orang lain, kau?, kaki kau dulu masuk syurga sebelum nabi!. sesenang hati kau nak heboh satu rumah nasihat aku macam kau dah cukup baik. jahanam sama kau. mulut longkang senang cerita keburukan orang tapi bila kau dah duduk tempat orang tu tau pulak nak masuk tangan dalam kocek. bangsat!. semakin banyak aku bersabar, semakin dalam rasa benci aku pada kau. aku benci kau! benci!

2 comments:

Asyiqin Haulisah said...

mintak mintak org tu baca. supaya dia sedar luahan hati seseorang yg terasa. :)

Fizz Zoule said...

sabar k :)